mandag 7. juni 2010

KK 1 nærmer seg slutten

Dette året vil jeg si jeg har lært mye om andre kulturer og det å forstå dem. Jeg har fått innblikk i utrolig mange ulike måter vi egentlig kommuniserer på. Alt fra blikkontakt til chatting på PC. Slike ting man ikke tenker så mye over. Det jeg har likt best er det å prøve å forstå andre kulturer. Det er også litt interessant å se hvor lett det kan bli misforståelser. For eksempel at den indenterte meningen ikke når frem pga. at den andre kommunikasjonsparten har en annen kultur.

Det som har overrasket meg mest når jeg tenker på dette faget er at jeg har fått utrolig mye ut av det. Noe jeg ikke hadde forventet i så stor grad. Det har vært ett utrolig lærerikt fag. Jeg vil si kulturforståelsen ovenfor andre kulturer har blitt mye bedre. Tror også jeg har fått øvd en del på skriveferdigheter. Fremlegg med litt mer enn bare powerpoint har også vært nyttig, som for eksempel det å lære photo story.



















Den indenterte meningen kommer ikke alltid frem slik man ønsker.


Det er også litt interessant det med kommunikasjon. Dette er noe jeg egentlig ikke bevist tenker på. For eksempel det med hvordan kommunikasjonen mellom to parter foregår, med turtaking og lignende. Da jeg valgte dette faget hadde jeg ikke så mange forventninger, viste ikke helt hva jeg kom til. Men jeg må si jeg ble positivt overrasket. Det er ett litt andreledes fag, noe som gjør skoledagen litt mer variert. For eksempel det å ha en blogg og skrive blogginnlegg i stede for vanlige stiler.

Takk for i år :)

bilde hentet fra:
http://kane.elim-moz.org/cartoons/misunderstanding.gif

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar